Re: Czemu sieciowka "kopie"?

Autor: Plain (f-pinkawa_at_imp.sosnowiec.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 10:25:08 MET DST

Czesc
> ale powiedzcie czemu przy wkladaniu kabla zasilajacego do peceta slychac
> jakies trzaski - cos jest nie tak czy tez tak macie?

O sieciowkach juz ci napisali - wez sobie do serca, widzialem uszkodzone
plyty i inne rzeczy od iskrzacych sieciowek

Zasilacz w PC jest impulsowy, sa tam duze elka, i przetwornica ktora zaczyna
zaraz dzialac, jesli masz zasilacz podl do odciazenia, wiec zaczyna plynac
jakis prad, stad iskrzenie.
Wez sobie wtyczke np : od lampy i trzymaj lekko docisnieta do gniazda w
scianie - tez iskrzy ( uwazaj na mozliwosc porazenia -) )
I na koniec : ten pierwszy moment wlaczemia do pradu, iskrzenie tez, jest
dla sprzetu ( nie tylko komputerowego) najniebezpieczniejszy, no moze oprocz
wody i zabaw w starszych modelach czerwonym przelacznikiem z tylu - mam taki
jeden na stole.Ktos myslal ze to reset - powaznie.