Re: kupilem RIVA TNT2 PRO - watpliwosci

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Thu 01 Mar 2001 - 11:28:16 MET

Skaner wrote:

> Czy dobrze rozumiem: rozdzielczosc rosnie - procesor bardziej obciazony
> i na odwrot? To co robi procesor na karcie?

Proc na karcie też nie próżnuje, ale w niskich rozdziałkach CPU nie
nadąża z karmieniem go danymi, i tam może nie być wyraźnej różnicy między
różnymi grafami, natomiast kręcenie proca przekłada się na FPS (prawie)
1:1. W wysokich rozdziałkach sytuacja się zmienia, karta przestaje
nadążać i o ile dobrze pamiętam testy które kiedyś robiłem pod
3DMarkiem2000 FPS*ilość_pixeli_ekranu=stała w pierwszym przybliżeniu. Tu
opłaca się kręcić kartę.

Jak chcesz się więcej dowiedzieć, to porob sobie testy 3DMarkiem (Game1 i
Game2, notując na FPS w każdej z 3 wersji) najpierw w różnych
rozdziałkach od 640x480 do 1280x1024 a nawet 1600x1200, potem sprawdż ile
Ci daje podkręcenie karty, a ile podkręcenie proca w rozdziałce
minimalnej, a potem w maksymalnej.

Miłej zabawy.

--
        Artur Gawryszczak