Re: Stałe łącze ???????

Autor: Airwolf (airwolf_at_astercity.net)
Data: Thu 01 Mar 2001 - 10:59:49 MET

> czyli 2 mb na 12 komp=F3w?

2 mili bity? :> Co=B6 wolne to =B3=B1cze ;)

Nie - 256kbps =3D 0,25Mbps

> server kumam ale te liteki po nim to niewiem co to?

DHCP =3D Dynamic Host Control Protocol...
W bardzo du=BFym skr=F3cie chodzi o to, =BFe numery IP przydzielane
s=B1 poszczeg=F3lnym hostom w sieci dynamicznie - tak jest
np. podczas gdy =B3=B1czysz si=EA z teps=B1 na 0202122...
Szczerze powiedziawszy nie widz=EA zbyt wielkiego powodu stosowania
DHCP w sieci LAN - co prawda u=B3atwia to konfiguracj=EA TCP/IP
ale chyba tylko tyle... jak dla mnie wi=EAcej to ma wad ni=BF zalet.
Przy tak ma=B3ej ilo=B6ci host=F3w, do tego zamaskowanych... (No chyba
=BFe cz=EA=B6=E6 adres=F3w IP jest z puli routowalnej lub jest jaka=B6
szczeg=F3lna potrzeba).

> maskarada - niemam poj=EAcia co to takiego?

IP Masquarading to odmiana Translacji Adres=F3w Sieciowych (NAT -
Network Address Translation) - polega to na tym, =BFe hosty w =
zamaskowanej
sieci maj=B1 przydzielone adresy IP z wydzielonej, nieroutowalnej grupy =
-
- nie s=B1 widoczne z internetu - =B3=B1cz=B1 si=EA z nim przez router - =
je=B6li
dany komputer z zamaskowanej sieci, otwiera po=B3=B1czenie do jakiego=B6 =
hosta
w Internecie to router "przechwytuje" to po=B3=B1czenie i otwiera jeden
z port=F3w na kt=F3ry b=EAd=B1 sp=B3ywa=E6 dane od tego=BF hosta w =
internecie po czym
b=EAd=B1 przekazywane odpowiedniemu komputerowi w sieci lokalnej...
Ma to wiele zalet:
1). Bezpiecze=F1stwo - brak widoczno=B6ci host=F3w w sieci lokalnej w =
Internecie,
bardzo utrudnia potencjalne w=B3amania, utrudnia to te=BF potencjalne
przebadanie sieci pod wzgl=EAdem ilo=B6ci host=F3w i oprogramowania
zainstalowanego na nich.
2). Wi=EAksza anonimowo=B6=E6 hosty w Internecie widz=B1 =BFe =
po=B3=B1czenie nawi=B1zuje
host b=EAd=B1cy w istocie routerem danej sieci, a nie host z kt=F3rgo w =
istocie
korzysta u=BFytkownik.
3). Niski koszt - nie musisz wykupowa=E6 sobie u providera szeregu =
adres=F3w IP
Wady:
Nie postawisz sobie na "zamaskowanym" kompie (w prosty spos=F3b i =
oczywi=B6cie
nie maj=B1c uprawnie=F1 do modyfikacji ustawie=F1 routera/firewalla) =
=BFadnego serwera,
pewne us=B3ugi sieciowe (Videokonferencje, VOIP itp) mog=B1 nie =
dzia=B3a=E6.

> hub wiem ale switche to niewim co to? No i co to jest "skretka"

HUB mo=BFe by=E6 Switchem...
Kolegom chodzilo o koncentrator.
Switch to urz=B1dzenie aktywne w sieci - jak sama nazwa wskazuje
jest to swojego rodzaju prze=B3=B1cznik, badaj=B1cy pakiety pod =
wzgl=EAdem
adresu sprz=EAtowego i przekazuj=B1cy je do odpowiedniej podsieci
(w kt=F3rej znajduje si=EA host o takim w=B3a=B6nie adresie =
sprz=EAtowym) -
- dzi=EAki czemu pakiet trafia tylko do tej podsieci, a nie lata
po ca=B3ej sieci - zmniejsza to ruch w sieci, poprawiaj=B1c jej =
wydajno=B6=E6)

> Niedziw sie moim pytaniom ale srednoi orientuje sie w temacie a =
prubuje

Nieco mniej ni=BF =B6rednio :(

> zrobi=E6 co=B6 w temacie sta=B3ego =B3=B1cza w moim bloku (48 rodzin).

:-/
Wiesz... z tak=B1 wiedz=B1 to a:
1). Poczytaj najpierw sobie troch=EA ksi=B1=BFek (<chamskie>proponuj=EA =
zacz=B1=E6 od
s=B3ownika ortograficznego</chamskie>) na temat sieci komputerowych i =
protoko=B3u
TCP/IP
2). Znale=BC=E6 kogo=B6 kto si=EA na tym zna i zrobi to za ciebie

> Narazie wiem
> tylko ze NETIA moze podciagnac nam kabel (2MB) ale nic o tym kablu nie
> wiem.I tak sie pytam mo=BFe wpadne na jaki=B6 pomys=B3!

Spoko. Kto pyta nie b=B3=B1dzi.

--=20
Sopy=B3o]=3D-----=3D[airwolf_at_astercity.net]=3D-
   =