Re: Abit BX 133-RAID i HDD 46GB IBM

Autor: Raffa <rafalw_at_interia.pl>
Data: Wed 28 Feb 2001 - 08:14:38 MET

Użytkownik Tomasz D. <krowa@megapolis.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a9c2bb1$1@news.astercity.net...
> czywiscie

> Wlasnie zglebiam....
>
> Jedynie mam pytanie ktore bardzo pomoze mi w wyborze i ogolnie...
> Czy to daje jakis dopal? Oplaca sie to instalowac?

RAID raczej zwalnie choć zależy to od wersji RAID ( a raczej nie wersji co
typu zaawansowania)
generalnie przez to Ctrl+H wchodzisz do kontorolera HPT370 który jest
dodatkowym kontrolerem dysków na twojej płycie (obsługuje UDMA 100 albo 66 i
oczywiście wszystkie typy wcześniejsze)
a takze ma mażliwość uruchomić f-cje dyskową RAID, która służy np. temu ze
na jednym dysku robione są identyczna partycje a system widzi tylko jedną
(druga jest dokłądną kopią pierwszej albo dwa identyczne dyski i na oba to
samo a system widzi jeden albo dwa dyski połączone logicznie w jedną całość
a.........le mogło mi sięto trochę pomieszać i do końca to pewiemn nie
jestem
(pisze to bo zaraz wyskoczy jakiś ukryty fachman co odzywa siętylko wtedy
gdy ktoś siepomyli a sam nic nie poradzi)
i.......... generalnie to RAID przywędrował to płyt "normalnych" z serwerów
w których instaluje się takie bajery dla bezpieczeństwa danych
ale czy w zwykłym kompie warto ??? (prędzej i tak Windows ci rozwali
rejestry i się wyłoży niż padnie ci dysk)
a.... jeszce mogę dodać ze szybszym rozwiązaniem od normalnego dysku jest
RAID z dwoma dyskami połączonymi (bo wtedy masz tak jakby jeden dyska ale z
dwoma niezależnymi głowicami i użądzeniami czytającymi (dwa bufory itp) do
tego odczyt i zapis jest szybszy bo naraz czytasz/zapisujesz z dwóch dysków