Re: Skad sciagnac Bios

Autor: Krzysztof Pawleta <pawletak_at_priv.onet.pl>
Data: Mon 26 Feb 2001 - 02:55:03 MET

Radoslaw Sokol wrote:

> a) 486 czasem miewały BIOS nieprogramowalny

Ja nie spotkałem...
Przeważnie wymagany kasownik+programator - bo kostką był EPROM, a nie FLASH
;-)

> b) znalezienie w tej chwili nowego BIOSu może być problemem (jeśli
> płyta jest produkcji FICa, sprawdź na http://www.fic.com.tw/)

Zawsze mozna próbować inaczej: jest kilka programów do przerabiania biosów
(np. ModBin - ale trzeba wiedzieć co trzeba zrobić ;-(

> c) najlepiej olać BIOS i zainstalować jakiś Disk Manager do konkretnego
> modelu dysku, polecam OnTrack Disk Manager

Mozna ale przeważnie nie trzeba: na moich 486 starczało założyc partycje -
DOS tego nie widział, ale WIndows owszem ;-)

> d) na serwer to najlepiej chyba postawić Linuxa, a temu BIOS do obsługi
> dysków niepotrzebny chyba :)))

Taki komp to tylko linux - a co do Win, to jak mnie uczono serwerem powinna
być najlepsza/najszybsza maszyna, a nie jakiś rzęch ;-(((

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak@priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|