Re: wielkosc partycji - czemu tak malo ?

Autor: Misiek <misiekpm_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 26 Feb 2001 - 21:35:29 MET

Użytkownik abs <abs@alpha.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:97e7h1$3s9$1@news.tpi.pl...
> Dlaczego po sformatowaniu dysku 46 GB zostalo z niego tylko 42,9 GB ?
> Da sie jakos zaradzic takiej stracie pojemnosci ? Moze odpowiedni
> podzial na partycje by cos pomogl ? Ja swoj podzielilem na 6GB i
reszte.

Przede wszystkim te roznice sa spowodowane roznymi formami obliczania
wielkosci dysku. Jesli piszesz ze teraz masz 42,9GB, to jesli tak
policzysz to nie miales 46GB (jak to opisuje producent), a "zaledwie :)"
43,9GB, zatem brakuje Ci 1GB, to przy 44GB chyba nie jest powodem do
rozpaczy, a jesli by sie zaglebic i dokladnie wszystko przeliczyc to sie
okaze ze ten 1GB tez jest, tylko tak jak mowie blad wynika z roznych
form przliczen pojemnosci dysku. U mnie np. jedna z partycjy ma jak
pisze winda 7,72GB i zarazem pisze ze ma 8 291 270 656 Bajtow a to po
podzieleniu przez 1048 da w przyblizeniu 7,9GB i tym sposobem znalazlem
blisko 200MB :) itd.

--
Pozdrawiam