Re: Win98 + jezyk rosyjski (0/1)

Autor: Bogdan Cieciura <sp8alc_at_promail.pl>
Data: Sun 25 Feb 2001 - 21:44:31 MET

On 25 Feb 2001 00:33:20 +0100, <judyta@kki.net.pl> wrote:

>Witajcie!
>
>Mam maly problem - jak uzyskac w Win98 klawiature z jezykiem rosyjskim.
>Nie chodzi tylko o zmiane jezyka - to i owszem mozna zrobic w panelu
>strerowania -> klawiatura
>Lecz chodzi mi o uzyskanie prawidlowych wpisow z klawiatury do edytora tzn. jak
>na klawiaturze mam a -> to zeby po nacisnieciu w edytorze rowniez pokazywalo
>sie rosyjskie a .
>W jaki sposob zmienic uklad klawiatury?
>
>pozdrawiam
>Megan

Witam

Ja uzywam bardzo wygodnej klawiatury yawerty - jej zaleta jest to,ze
klawisze łacinskie prawie zgadzaja sie z rosyjskimi co znakomicie
ulatwia pisanie osobom nie przywyklym od urodzenia (!) do klawiatury
rosyjskiej icukent.
Zalaczam dwa krotkie pliki :
kyawerty.kbd - nalezy go kopiowac do c:\windows\system
yawerty.reg - skopiowac tamze - a potem kliknac na niego
                                by zapisal pewne dane do rejestru.
W Moj Komputer\Panel Sterowania\Klawiatura \Zakladka jezyk nalezy
wybrac klawiature - rosyjski-iawerty
oraz zaznaczyc pole Wlaczaj wskaznik na pasku zadan.
Klawiatury przelacza sie klawiszami aktywnymi (Hotkeys) - umnie
LeftAlt+LeftShift.
Szybko to opanujesz
Pozdrawiam.