Re: Sieć radiowa

Autor: Andrzej W. <andrzejw_at_studio.tpi.pl>
Data: Thu 22 Feb 2001 - 09:51:09 MET

"InternetOnLine.pl" <internetZa99@internetonline.pl> napisal(a):

>Moge sie pochwalic ze niedawno polaczylem dwie sieci LAN za pomoca
>praktycznie standartowych kart radiowych na odleglosc ..47km. Ale od razu
>powiem ze same anteny kosztowaly po 1.5tys USD, zas dosc wysokie maszty to
>byl wydatek ...22 tys. USD.

Gratulacje. Większość ludzi będzie już zadowolona jeśli na swoich kartach
wyciągną 10 km. Jaki jest koszt rozbudowy zwykłych kart radiowych o takie
anteny ?

>I jeszcze mala uwaga: karty radiowe nazywane sa potocznie takze
>RadioModemami, co moze wprowadzic w maly blad. (dla mnie jak one sie zwa to
>nie ma roznicy)
>Wiec nie wiem czy nie mowisz ponizej o tych samych urzadzeniach.
>Daj znac na priva (lub tutaj) o jakie karty chodzi a ja Ci sprobuje
>"nakierunkowac"

Myślę że temat który rozwinęliśmy interesuje wszystkich, więc proszę o
odpowiedzi także na grupie. Radiomodemy o których pisałem mają spore
zasięgi, ale transfery mają takie jak modemy, a więc do 32kb/s. Ponadto
prcują przez złącze RS 232.

Dziękuję za pomoc.

andrzejw@studio.tpi.pl