Re: Boot manager

Autor: Bogdan Cieciura <sp8alc_at_promail.pl>
Data: Tue 20 Feb 2001 - 19:18:59 MET

On Tue, 20 Feb 2001 12:40:28 +0100, "Tomek T." <2000t@wp.pl> wrote:

>Witam wszystkich
>
>Mam nastepujacy problem...
>Czy ktos wie jak z boot managera (boot manager z partition magica 5.0)
>uruchomic partycje linuxowa?
>mam nastepujace partycje:
>hda1 - linux ext2
>hda2 - linux swap
>hda3 - win98 fat32
>hda4 - partycja rozszezona z dyskami logicznymi fat 32
>po ustawieniu w boot manager startuje winda bez problemow, teraz jako 2
>system chcialem linuxa,
>i ustawilem zeby bootowal system z hda1 czyli dysku linuch no i..........
> [...]

Najlepszy manager partycji to System Commander - mozna to znalezc na
wielu serwerach (takze polskich) - wielkosc okolo 2 MB.
Mozna tym robic cuda - jest stabilny i latwo sie to konfiguruje.
Beret's .. jest takze OK ale to jednak nie ta klasa.
Ja u siebie zamontowalem (tradycyjnie ) partycje Linuksa na partycji
rozszerzonej (hdx5 i wyzej) a do jego uruchamiania uzywam Loadlina
albo System Commander'a (do wyboru).
Lilo jest zbyt up...dliwe .
W ten sposob nie trace jak Ty dwoch partycji podstawowych .
System Commander umozliwia instalacje wielu systemow operacyjnych
opartych na systemie FAT na jednej partycji (to sie nazywa Multifat).
Mozna miec MSDOS62 i inne DOS'y pare Windows wspolnie na odpowiednio
duzym dysku.
Pozwala na ukrywania dowolnie wybranych partycji.
Jak nie znajdziesz System Commander'a to podam Ci adresy. Zakladam
oczywiscie,ze bedziesz go uzywal do celow edukacyjnych skonczona
ilosc dni .
Pozdrawiam