Re: ASUS A7V - stripowanie dwoch dyskow ???

Autor: ZS <soko_at_liwest.at>
Data: Wed 21 Feb 2001 - 21:50:48 MET

> Do posiadaczy ASUSa A7V lub A7V133:
>
> Czy ktos probowal stripowac 2 jednakowe dyski na
> wbudowanym kontrolerze Promise pod NT 4.0 lub W2K?
> W ogole to nie wiem czy W2K ma taka mozliwosc,
> w tej chwili waham sie czy wymienic dysk Seagate 30GB
> na jakas szybka 60GB czy tez dokupic druga 30GB i
> polaczyc ze stara w wyniku czego moglbym teoretycznie
> miec dwa razy wiekszy i wydajniejszy dysk, co sie
> bardziej kalkuluje, ale niestety nie wiem czy takie
> cos jest mozliwe na plycie bez RAID0,1 ale z ATA100.
> Wiem, ze A7V133 obsluguje 8 urzadzen, ale czy A7V tez???

Czesc

    Promise na A7V nie ma mozliwosci instalacji Raid 0.
Kontroler jako taki obsluguje 4 IDE ATA 100, ten standardowy tez 4 ale ATA
66. ( 8 )
Mozna poprzez flash Promise on board biosem kontrolera Promise Fast Track
100 i kilka zmian w registry zrobic z Promise on board na A7V
kontroler z mozliwoscia Raid 0 i Raid 1.

A7V133 ma mozliwosc instalacji Raid 0 ( Promise), obsluguje w sumie lacznie
z IDE kontrolerem chipsetu KT133A 8 urzadzen ATA 100.

Win NT Server i W2K Server daja mozliwosc instalacji Raid 1 - mirror bez
koniecznosci kupowania Raid kontrolera .
NT Wst i W2K Pro na pewno nie.
Stripping - Raid 0 poprzez software nie jest mozliwy przy tych systemach

Zdzislaw