Re: Tryb DMA na TXie.

Autor: Artur Gawryszczak <gawrysz_at_camk.edu.pl>
Data: Wed 21 Feb 2001 - 13:50:58 MET

Sebastian Demski wrote:

> Jeśli jest to faktycznie Intelowski TX to powinien chodzić w UDMA. Pytanie
> czy bios rozpoznaje tryb UDMA 33 czy wyświetla Mode 4. Jeśli to drugie to
> nie włączysz w wingrozie DMA. Miałem podobny przypadek. Pomogło upgrade
> Biosu.

To że winda pokazywała bądź nie pokazywała ptaszka przy DMA
niekoniecznie oznaczało aktualny status DMA (miałem troche zabawy, żeby
to ustalić). To zresztą zależało od sterów. A jak już jest DMA włączone,
co poznać np. po niskim obciążeniu CPU przy kopiowaniu dużego pliku, to
można się pobawic w UDMA33 lub PIO4, ale dla starszego dysku nie będzie
znaczącej różnicy.

--
	Artur Gawryszczak