error checksum ROM bios - co z tym zrobić ?

Autor: Jacek Markiewicz <jacam_at_pik.gliwice.pl>
Data: Tue 20 Feb 2001 - 10:43:08 MET

Mam problem
Kupiłem płytę Procompa BVD2A z chipsetem VIA Apollo K133 Pro czy coś w tym
rodzaju i procesor PIII 600EB. pamięci SDR 128/100MHz

Co jakiś czas przy restarcie komputera pojawia się komunikat:
error checksum ROM bios.
Na nowo zapragramowałem wersją biosa 1.2
ale objawy nie minęły, jednak po ponownym restarcie kompa wszystko jest ok
i jeszcze jedno próbowałem zrobić upgrade biosa do wersji 2.0 ale z biosu
znikły mi opcje do odczytu temperatury procesora itp.
w win98 programik winbonda przestaje działać.

Wydaje mi się że płyta jest uszkodzona, ale nie mam pewności.
Czy ma ktoś podobne problemy i wie jak je rozwiązać?