Epox MVP3C2 + dysk 30GB = missing operating system?

Autor: Łukasz Bromirski <L.Bromirski_at_prosys.com.pl>
Data: Mon 19 Feb 2001 - 12:41:57 MET

Na wstępnie zaznaczam że nie jestem pierwszą lepszą lamą...

Mam płytę jak w temacie i dwa dyski - Quantuma 6.4 i IBM'a 30GB
(7200rpm). Bardzo świetnie wszystko chodziło, dopóki komputer
boot'ował się z Quantuma a nie z IBM'a. Ostatnio postanowiłem
zwiększyć trochę wydajność całości i przełożyć IBM'a na primary
master i UDMA/66 (płyta to oferuje, dotychczas pracował na
secondary...). I wszystko ok...gdyby nie to że nie daje się
zainstalować żadnego systemu (nawet linux'a). Sprawa jest dla mnie
jasna - BIOS mimo że dysk poprawnie widzi i obsługuje, krzaczy
coś przy próbie startu systemu z tego dysku. Zakładałem różne
partycje - 2GB, 1GB, 512MB....próbowałem z NT'kami, DOSem i
Linuxem. Komunikat, w zależności od wersji językowej -
"Missing operating system" lub "Brak systemu operacyjnego".
Wiem na czym to polega....ale nie wiem jak sobie z tym
poradzić. Anybody?

--
Łukasz Bromirski
L.Bromirski@prosys.com.pl