Uszkodzony bios - pomozcie?

Autor: Pawel Topa <topa_at_icsr.agh.edu.pl>
Data: Mon 19 Feb 2001 - 10:55:32 MET

Czesc!
Zdarzyl mi sie jakis czas temy wirus Win95.CIH. Od tamtego czasu
komputer zaczal procowac bardzo niestablinie, jednym z objawow jest:
Mam dysk Caviar 170 MB - uzywam go jako przenosny. Podlaczony jest na
drugim kanale jak Slave z CD-ROM. Uruchamiam wykrywanie w biosie, dysk
wykrywany jest jak nalezy, kiedy jednak startuje komputer, BIOS twierdzi
ze nie ma takiego dysku i w polu parametrow powpisywane sa bzdury. Gdy
ustawiam w BIOSie automatyczne wykrywanie podczas startu, komputer nawet
nie probuje niz wykrywac. Spokojnie przechodzi te faze bez mrugniecia i
uwaza ze taki dysk nie zostal podlaczony. Win95 i NT40 widza go jednak
bez problemow. Dodam ze na innym komputerze (stary 486DX100) dysk ten
nie sprawia zadnych problemow.

Mam pytania:
Czy takie zachowanie to wina biosu czy dysku?
Czy Win95.CIH mogl uszkodzic bios i doprowadzic do takich sytuacji?
Czy upgrade BIOSu cos pomoze na taki uszkodzony BIOS?

Nigdy nie robilem upgradu BIOSu, na co powinienem zwracac uwage?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc.

--
Pawel Topa
topa@uci.agh.edu.pl