Re: Konwerter SVGA - > TV

Autor: Vetch <no_at_e.mail.available>
Data: Fri 16 Feb 2001 - 11:09:20 MET

Hej !

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <d160@poland.com> napisał w wiadomości
news:96hjfs$bt3$1@news.tpi.pl...
> Problem jak w temacie - szukam wszelkich informacji o modułąch konwerterów
> sygnałów SVGA na TV.
> Uwaga ! wszelkie "patenty" w rodzaju układu, opisanego niegdyś w
> "Elektronice Praktycznej" odpadają, już to przerabiałem ! :-)

to zapomnij. Ten z EP nie był najwyższych lotów, ale pokazał jak trudno
zrobić układ, który:
- musi "skonwertować" zmienną synchronizację SVGA 60-200Hz na stałą TV.
- musi interpolować liniie obrazu - w TV masz stałą ilość, a w SVGA zmienna.
- musi dopasować pixelclock - synchronizację poziomą (rozdzielczość) do
standardów TV.

Sam kiedyś szukałem schematu czegoś takiego, ale wszystkie ... są do bani.
Natomiast rozwiązania profesjonalne oparte są na specjalizowanych
koderach/dekoderach z przetwornikami wizyjnymi i procesorami sygnałowymi.
Tak, tak - żeby osiągnąć porządną jakość konwersji SVGA - TV, należy
zaopatrzyć się w niezły sprzęt.
Są tanie kodery wideo bodajże firmy AVer. (od 300zł).

looknij tu - jakieś informacje:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/psergio_circuit.html
http://www.platino.it/guests/dario/vga.htm
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/

ogólnie, jeśli chodzi Ci o zabawę w domu z rzucaniem obrazu z kompa na TV,
to najtańszym wyjściem jest zakup karty grafiki z koderem wideo na
pokładzie - najlepszy TVout ma ATI i Matrox G400, ale są kiepskie w
Windows2000, a najbardziej uniwersalne są karty GeForce2 MX.

--
---
Pozdrowienia