Dziwne zachowanie dyskow Caviara

Autor: Piotr Szczesnik <szczesnik_at_usa.com>
Data: Fri 16 Feb 2001 - 01:33:31 MET

Mam dysk 1.2GB, Caviar.
Razem z jedną płyta pracował kilka lat w różnych konfiruracjach.
Ostatnio coś mu się przestawiło i nie chce z tą płytą współpracować
jako Master na dowolnym kanale. Inne dyski (akurat innych firm) na tej
płycie pracują OK. Co ciekawsze, jak dołoży sie drugi dysk do taśmy to
wraca mu rozum i pracuje. Nie zaobserwowałem nieprawidłowości przy
pracy z inną płytą.
Ostatnio inny Caviar 850MB przestał pracować z płytą z którą działał
kilka lat (chip FX). Nie współracuje też z inną starą płytą (wykrywa
po wielkich bólach jako mode 0 i nie rusza dalej). Natomiast po
podłączeniu do nowej płyty ECS na VIA lub Abit na BXie nie obserwuję
żadnych niepokojących efektów. Wszystko rusza od razu.

Oba powyższe dyski chyba przestały pracować po włożeniu do nowych
płyt, ale nie stało to się od razu więc nie jestem pewien.
Generalnie jest tak: stare płyty - nie pracują, nowe płyty - wszystko
OK, Quantum 1.6BG i CD-ROM działają ze starymi płytami

Miał ktoś podobne przypadki? Czym to może być spowodowane?

--
=--------   /__//_  /     ---------- mailto:szczesnik@usa.com ------=