Re: Ktory dysk szybszy IBM SEAGATE

Autor: Rafal <r_afal_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Feb 2001 - 11:31:57 MET

Użytkownik "krzysiek" <krzychu13zwm@wp.pl> napisał w wiadomości
news:96747i$lee$1@news.tpi.pl...

> Obrobka grafiki
> Corel Draw 9
> skanowanie potem obrabianie
> przy windowsie 2000
> i 7200 jak nic sie zda ale Baraccuda III czy IBM 7,2 i udma 100, szybkosc
> tyle ..........

wracam do pytania, bo ci niżej zeszli z tematu ;-), jesli chodzi o prędkość
i cichość to IBM, faktem jest ze lepiej jest miec 2 dyski niż 1 duzy bo
transfer miedzy dyskami jest wysoki a między partycjami jednego dysku dosyć
słaby (między dwoma IBMami to około 10-20MB/s, natomiast między partycjami
około 2-5 MB/s! (tychy sie to oczywiście dysków IDE, SCSI to inna bajka)),
choć duzo duzo taniej wychodzi kupno jednego dysku, jeśli chodzi o dyski
SCSI to razem z kontrolerem trzeba dać ok. 3000zł za 9,5 GB IBMa..., a 3x
30GB IBM kosztuje 2x700zł...
...jeśli chodzi o Barracudy, to II są awaryjne i dość głośne, nie wiem jak
III, osobiście mam sentyment do Seagatów (miałem kilka wcześniej) i mam
teraz 17GB U8 i jestem zadowolony, mam też IBMa 15GB 7,2k rpm i smiem je
porównywać ;-) chociaż seagate jest wolniejszy a to ze względu na to ze jest
on ata66 a ibm ata100....
Reasumując: IBM (NIE Made in Romania!, najlepiej Malezja) albo obadać
Barracude III, może sprzedawca zgodzi sie dac na test....

Rafal