Re: Atomówka :)

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Sun 11 Feb 2001 - 23:07:40 MET

Hej
Użytkownik "zuko / Shark von Cygnus" <shark@post.pl> napisał w wiadomości
news:kddc8t4gmugnan1njjt1e4kgn3cco3qutg@4ax.com...
> Słuchajcie, jakby tak obok mojej Komputer spadła atomówka, to impuls
> zabiłby dane na twardzielu, no nie? A czy uszkodziłyby się dane na
> cedekach? Nie mówiąc o temperaturze. Jaki w ogóle nośnik może
> przetrwać spuszczenie atomówki?

To zalezy co rozumiesz przez "obok" i jak dużą bombke masz na myśli.
HDD-na pewno EMP usmazylby elektronike dysku, co do samego talerza wyznam ze
nie mam jasności - jest w stalowej obudowie, w zasadzie EMP nie powinien mu
szkodzic ale no nie wiem...
FDD-chyba jednak moglyby sie rozmagnesować
CD-R/RW - przypuszczam ze trafilby je szlag. Promieniowanie wybarwiloby tę
substancję z podkładu i bylyby nieczytelne
CD - w zasadzie nic im nie powinno grozic. Byc moze silny strumien neutronów
rozłożylby tworzywo z którego sa zrobione ale sądze ze takie warunki
wystąpilyby w odleglosci gdzie znacznie wiecej do powiedzenia mialaby fala
uderzeniowa i wysoka temperatura.

--
Pozdrovionka
Speedy