Odp: glosniczki a monitor

Autor: Roman <ceder_at_go2.pl>
Data: Sat 10 Feb 2001 - 23:28:28 MET

> mam maly probloem otoz moje glosniki SAMSUNG 5100 stoja blisko
monitora
> 17` BELINEA i kiedy chce glosniej posluchac muzyki brzegi ekranu zaczynaja
> falowac... czy jest to bezpieczne???
Pole magnetyczne glosnikow odzialywuje na strumien elektronow w kineskopie.
Moze takze doprowadzic do namagnesowania powierzchni kineskopu i bedziesz
mial plamy w wyswietlanym obrazie. Co prawda monitory maja funkcje
rozmagnesowywania ale po co ryzykowac? Jak u mnie zblizylem glosnik do
monitora to plama zniknela dopiero po ok 2 tygodniach

> co mi radzicie?
 Odsun troche glosniki od monitora i po sprawie.

Roman