Re: IBM30 & Abit KT7

Autor: PaPi <papi_at_gd.home.pl>
Data: Sat 10 Feb 2001 - 01:08:57 MET

> Czy ktos wie dlaczego dysk IBM30(7200) nie jest w stanie pracowac w
> trybie DMA na plycie Abit'a KT7 (bez Raid'a). W zakladce dla
> sterownikow dyskow nie ma nic czym moglbym wymusic tryb DMA,
> Bios wykrywa ten dysk poprawnie

To byl powod dla ktorego zmienilem Abita KT7 na Asusa A7V. IBMa da sie
uruchomic w UDMA (u mnie przynajmniej pole to bylo do odznaczenia) ale po
wlaczeniu UDMA wydajnosc systemu byla zalosna. Nie pisze o wydajnosci dysku
bo ta mierzona HDTachem wskazywala na pododobne wyniki jak na Asusie ale
podczas kopiowania duzych plikow zamierala mysz i dzialy sie rozne takie
cuda jakby zajecie procesora dochodzilo do 100%. Zdarzalo sie ze kopiowanie
100MB z unnego dysku na tego IBMa zajmowalo 3,4 minuty i caly czas skakala
myszka. Rozwiazaniem bylo wylaczenie UDMA ale wtedy spadala wydajnosc dysku.
Tak wiec zmienilem plyte na Asusa i problemy z dyskiem zniknely.

Pozdro

PaPi