Re: Błąd na dysku, zatrzymanie scandisk, dziwne dźwięki

Autor: abdulek <esprit_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 09 Feb 2001 - 19:28:28 MET

> Ten problem zdarzył mi się dwa razy: uruchamiam Windows (98), nagle
> następuje zatrzymanie pracy dysku i pojawiają się dziwne dźwięki. Przy
> próbie przeskanowania scandisk dochodzi do kilkudziesięciu procent i
> następuje zawieszenie, po czym dysk zaczyna świszczeć (ibm dtla -307015,
> udma-100, płyta gł. Abit bx-133 raid). Za pierwszym razem udało mi się go
> jakoś sformatować, lecz teraz mam zbyt cenne dane, aby to jeszcze raz
robić.
> Może są jakieś programy do usuwania złych sektorów? Czy też da się tego
> uniknąć w jakiś inny sposób?

A jak tam FSB, czy aby nie za mocno podkrecone??
Kontroler HPT (ten z Raidem) bardzo nie lubi podkreconej magistrali. U mnie
i w kilku innych kompach z ta plyta glowna zdarzaly sie takie przpadki, ale
po powrocie do ustawien nominalnych juz wiecej nie bylo takich objawow.
Polecalbym skopiowanie danych na inny dysk, utworzenie na nowo partycji i
formatowanie. Niestety :-(

Pozdrowienia
Piotrek