Źle ustawione parametry dużego dysku

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Wed 07 Feb 2001 - 01:57:35 MET

Czy zdarzyło się komuś spotkać z takim przypadkiem, że dysk
twardy w komputerze po wymianie na nowy nie został rozpoznany
jako nowy lecz został potraktowany parametrami starego?

Mi się tak zdarzyło ostatnio...
W komputerze był zainstalowany dysk Caviara 10G ale się zepsuł.
Wymieniłem dysk na nowy, Caviar 30G, uruchomiłem tego peceta
widząc, że dysk został rozpoznany jako działający przystąpilem
do dzielenia na partycje FAT32 i formatowania...

Potem zainstalowałem Windows 98, software jaki był do niego
przeznaczony i zorientowałem się nieco troszkę za późno,
że dysk jest widziany jako 10G... Jak się okazuje, w Setupie
(BIOSie) dysk ten figuruje o zgrozo, jako 10GB...

Co teraz zrobić? Czy przestawienie parametrów tego dysku
w biosie Awarda spowoduje utratę tablicy partycji/danych?

Jeśli komuś już kiedyś to się zdarzyło proszę o info, czy
trzeba w tej sytuacji zaczynać od początku czy da się to
uratować bez kopiowania/reformatowania?

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że po "powiększeniu" tego
dysku będę musiał założyć partycję na pozostałych 20G, ale
mnie interesuje czy te pierwsze 10G trzeba będzie zapełniać
od nowa, czy może podmiana danych w SETUPIE pójdzie gładko?