Re: Test z informatyki

Autor: DooMiniK <bachus20_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 19:52:38 MET

"Przemysław Kędzierski" <p_kedzierski@priv7.onet.pl> wrote in message news:3A7EBDB9.D4E72DFF@priv7.onet.pl...
Witam,
nieco wiem na ten temat, ale nie daję głowy że się nie pomylę :)

"Krzysztof W." wrote:

> Odpowiedz TAK lub NIE:
> 1. czy abak to rodzaj starozytnego liczydla?
tak
> 2. czy bajt jest ciagiem 9 cyfr binarnych?
nie, 8 bitów
> 3. czy tabela ASCII umozliwia zakodowanie
> 2 do potegi 7 znakow i symboli?
| tak, 128
Jest jeszcze ASCII rozszerzone (255)

[ciach]
> 5. czy cecha charakterystyczna grafiki wektorowej
> jest fotorealistyczna jakosc obrazu graficznego?
| ?? raczej nie,
Foto - kanciasta ;-)

> 6. czy rozdzielczosc to liczba punktow na jednostke
> dlugosci uzyskiwana podczas generowania grafiki?
zalezy jak liczyć, monitora np: 800x600 - całkowita liczba
pikseli, drukarki np: 600 DPI, tzn punktów na cal, raczej tak
> 7. czy klawiatura i mysz sa zewnetrznymi urzadzeniami
> wyjsciowymi?
| nie, wejściowymi
Hehe - z tym bym polemizował - przynajmiej w przypadku klawiatury ;-))
(kiedyś udowodniłem komuś, że za pomocą klawiatury
jako urządzenia wyjściowego wyemituję całe zdanie :>>

[ciach]
> Teraz trzeba wybrac poprawna odpowiedz:
> 1. Jeden z pierwszych przyrzadow do liczeniato:
> a) abakus; b) sumator; c) liczydlo
imho durnowate pytanie ...

pozdrawiam,

--