Re: CMOS - problemy z ustaw. czasu

Autor: Krzysiek <Silverman_at_go2.pl>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 19:08:52 MET

From: "Piotr" <pstachow@alpha.net.pl>

> 1) Zmienia się tylko godzina (a co się z tym wiąże nieraz data)

no to troche dziwne czyli raczej mozna wykluczyc bateie
choc moze cmos oze dostaje zamalo pradu choc w jego przypadku
to trudne

> 2) Czy mam nową płytę ? hmm.. to pojęcie względne - koniec 1998 r. - dodam
> że robiłem upadte BIOSu

chodzilo mi tu o to czy kupiles kompa i tu cos takiego czy wymieniles
baterie
i wszystko przez to

> 3) Nie pamiętam czy zaczęło się to od upadte'u - ale na 90% nie - raczej
> "tak ni stąd ni zowąd".

tu mam film i nie przypominam sobie zebym sie z czym takim spotkal

> 4) OK! odnosnie czyszczenia Biosu to kapuje - ale chodzi mi o to czy po
> zmianie ustawień zworki na Clear muszę odczekać ileś czasu czy może np.
> ponownie włączyć na chwilę komputer?

po przestawieniu zworek mozesz odrazu kompa odpalic

> Właśnie to samo zdarzyło sie teraz - tzn. wyłączyłem komputer około 17:10
> ponownie włączyłem około 19:30 i była godzina 17:20.
>
> Ludzie poradzcie - bo mnie trafia a nie wiem co to za powód - zeby za
kazdym
> razem ustawiać czas - to bez sensu - gdzie tkwi szkopuł?

bios cos sciemnia najlepiej, jesli to nie wina bateryjki to pierw
przywroc standardowe ustawienia biosu oraz sproboj wyczyscic cmos przez
zworke na plycie a jak to nie pomorze to sproboj zaladowac nowego biosa
nie mam innych pomyslow

Krzysiek

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.comp.pecet