Re: wyciszanie coolera - 12V -> 7V

Autor: Arek Pietrowski <arek_p_at_priv3.onet.pl>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 14:13:14 MET

Użytkownik "Andish" <izykand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:95m3eb$i8c$1@news.tpi.pl...
> Mam na Athlonie 850 podwojnego golden orba (Titan Majesty). Nie moge
zniesc
> jego wizgu. Mysle ze jak obnize mu napiecie to i tak bedzie dostatecznie
> chlodzil. Czy ktos wie jakimi kabelkami mam go podpiac, zeby obnizyc
> napiecie z 12 do 7 V? tylko lopatologicznie poprosze.

Skorzystaj z wiazki ktora zasila dyski twarde. Sa tam cztery kabelki: zolty
(+12 V), czarny(minus) , czarny (minus), czerwony (+5V). Napiecie to roznica
potencjalow wiec pomiedzy zoltym i czerwonym wsytepuje napiecie +7V.
Podlaczasz wtedy kabelki od wentylatora w kolejnosci : czarny wentylatorka
do czerwony wiazki oraz czerwony wentylatorka do zolty wiazki. Takie
rozwiazanie moze nie jest najlepsze bo gdy usypiasz komputer wentylator
procesora nadal pracuje.
Inne rozwiazanie to zastosowanie opornika. Bierzesz czerwony przewod
wentylatorka przecinasz go i wstawiasz w miejsce przeciecia opornik 50 om .
Wartosc opornika nalezy dobrac w zaleznosci od potrzeb i efektu.
Pozdrawiam