Re: hub-y

Autor: Raffa <rafalw_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 08:04:03 MET

Użytkownik Adrian Napieralski <redscorpion@aztec.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:95km4d$965$1@news.tpi.pl...
> Mam polaczenie z netem przez kablowke i modem sieciowy. Za kilka dni chce
> podlaczyc drugi komputer. Slyszalem ze nalezy zrobic to przez huba. Oto
moje
> pytania:
> - Czy hub to taki sieciowy "trojnik"?
no jakby łącznik-przełącznik !!! nie trójnik !! zasada każdy z każdym
> - Jaki najtanszy hub moge kupic do takiego zastosowania?
gość pisałcoś o 170 na 5 kompów 10MB
> - W sklepie widzialem taki na 5 stanowisk, ale czy istotne sa jakies inne
> parametry?
> - Czy taki hub jest calkowicie niezaleznym od peceta urzadzeniem, czy moze
> instaluje sie jakies sterowniki, czy cos?
nie zależny - niektóre się installuje w celu zdalnej konfiguracji (ale nie o
to tu chodzi)
> - Czy podlaczenie czegos takiego to trudniejsza operacja niz: kabel z
modemu
> kablowego w hub, a z huba dwa kabelki RJ do kart sieciowych obu kompow?
no tak to chyba nie bardzo !!! potrzebny reuter !!! czyli komp lub
urządzenie lub program który podłączy tą sieć komputerową (waszą z 2
kompami) do sieci internetowej prze pewnie jedno IP - najłatwiej na
silniejszym kompie (i przedewszystkim tym w którym jest modem) zainstalować
propgram pełniący f-cję bramki internetowej "gate" a kompy skonfigurować na
włąsne ip i podać ip bramki !!!!
a..... 2 kompy to można skrętką skrosowaną !!! bez hub'a
a.... ten modem to zewnętrzny ?????????? (zresztą to nie ma znaczenia bo do
jakiegoś kompa jest podłączony)