Re: Upgrade - ale co kupic?

Autor: RusH <rush_at_kiti.pulse.pdi.net.SPAM_WON>
Data: Fri 02 Feb 2001 - 20:31:51 MET

The LordziK wrote:

>Witam
>Jako ze moj sprzecik juz troszke sie zestarzal chce go troche
>odmlodzic
>:).Jednak nie mam pewnosci czy to co zamierzam w najblizszej
>:przyszlosci
>kupic bedzie odpowiednim wyborem.Tutaj kieruje do Was swoja
>prosbe - pomozcie mi w wyborze i poradzcie co powinienem
>kupic. Z gory DZIEKI :). Do rzeczy.

blablabla jestes lajkonik i chcesz rad :) oki , hir wi gou

>1.Plyta glowna
>Z tego co wiem dobra plyta glowna jest ABIT KT7,

nie tylko , na czym ci zaklezy ? Chceaz ladne pudleko i nazwe czy
tanio i normalnie ? Sa dwa glowne typy klijentuf:
-"power users" - MGB :) klupowac drogo i dobrze . czasem za drogo
i nie zawsze dobrze :) czesto tylko ladne marki (nalepki z
nazwa).

-lame users - kupowac tanio i do urzywania kompa a nie chfalenia
sie nim.

do ktoorej groopy sie chcesz zaliczac ?

>2.Procesor
>Mam zamiar kupic procesor AMD DURON 700mHz i podkrecic go(o
>tym ponizej
>:) ).

Jak O/C to nie 700 a najnizszy dostepny - najtaniej

>3.Podkrecenie :)
>Poniewaz sie na tym nie znam, a nie lubie uczyc sie na bledach
>jesli chodzi o elektronike(czyt. nie lubie zapachu spalonego
>procesor tudziez plyty glownej ;) ), bylbym wdzieczny za
>wszelkie wskazowki i informacje dotyczace podkrecania w.w.
>procesora, tzn.: na ile max go mozna podkrecic zeby system byl
>stabilny i dzialal poprawnie, jaki ustawic mnoznik i ile
>ustawic na szynie, jakie ustawic napiecie, jaki wiatraczek
>kupic itp. Z tego co wiem wielu osobom udalo sie podkrecic
>taki procesor na nawet powyzej 1000mHz.

Jesli sie na tym nie znasz zaciagnij do roboty jakiegos "power
usera" zeby to dla ciebei zrobil za free (frajda). Jesli nie
wiesz jakie elementy trzeba do tego kupic to zlec komus upgrejd
kompa - czestym widokiem jest dwooch lajkonikuf pytajacych sie o
rade co kupic na PIERWSZYM stoisku z brzegu na gieldzie i po 5
minutach wysloochiwania "jakie to sooper" ci dwaj kupuja na tym
stoisku CALEGO KOMPA :((((((( A swoej stare czesci sprzedaja w
skupie na gieldzie ... Znajdz kogos kto wezmie w rozliczeniu
twoje stare graty - najlepiej znajomego zeby cie nie orzna za
mocno hehe. Wiem co mowie bo sam sie zajmuje
upgrejdami/handlem/naprawa/blablabla cala reszta kompowego
interesu.

>4.Karta graficzna
>Czy GeForce GTS 2 Creative jest rzeczywiscie tak swietna karta
>jak mowi wiekszosc osob ktore znam? Jesli macie jakies inne
>pomysly na karty graficzne w podobnej cenie to jestem otwarty
>na wszelkie koncepcje :)

Powracamy do pytania o kategorie klijenta :)

>5.DVD
>Jako ze DVD zaczyna byc standardowym wyposazeniem komputera to
>takze w moim kompie powinien taki czytnik sie znajdowac :).
>Jaki DVD-Rom najlepiej kupic w cenie tak do 600zl?

DVD NIE JEST STANDARDEM !!!!! jest "kawalkiem standardu i sie
zaraz wykruszy bo kitajce juz cos wymyslily nowego - standardem
jest DivX :) Daj sobie spoqj z DVD - zaoszczedzisz na cos
naprawde pozytecznego jak nagrywarka, a filmy bedziesz ogladal z
HDD zgrane od kolegi lub na CD po 15zl z gieldy :)

>6.Obudowa
>Podkrecony procesor trzeba,jak wiadomo, dobrze chlodzic.Jaka
>obudowe kupic?Najlepiej zeby miala 2 miejsca na wiatraczki (z
>przodu i z tylu obudowy), oczywiscie ATX i zeby miala
>przynajmniej 4 miejsca na urzadzenia typu CD-ROM itp.

Dwa miejsca na wiatraki maja wszystkie , nawet najgorsze Midi JoY
ATX :)
po co 4 miejsca 5 cali ? Jestes piratem i chcesz tam upchac 4x
CDWriter ? :)) Big Tower tosztuje +100zl i sie nie miesci na
biurku :( Jak nie zamierzasz grzebac w kompie to sobie darooj.

>7.Maly problemik
>Tak przy okazji sie chcialem zapytac: czy slaba lub
>uszkodzona(w jakis sposob) plyta glowna moze powodowac grzanie
>sie reszty komponentow? Jestem posiadaczem plyty glownej ACORP
>6VIA81P

Znam ta plyte , jest w miare ok. Raczej nie jest przyczyna , no
chyba ze daje np 2.5V na celerona1 :)

--
RusH     // Never argue with a fool. Someone
http://www.kki.net.pl/~prush // watching may not