Re: soltek 75kv2 i temperatura procka

Autor: bogdan_n (bogdan_n_at_wp.pl)
Data: Mon 29 Jan 2001 - 11:22:44 MET

JM wrote:

> Co to moze byc termomer pod prockiem wsakujze 52 a jak podlacze termometr
> dodatowy i wlaze go pod procesor pokazuje 42, ktory wsakuze dokladnie?

Czesc !

Moim zdaniem czujnik pod procesorem zawyza wskazania. Ja dogialem go
tak, zeby mocno dotykal srodka procesora, od spodu i mam, przy
Chrome Orbie Titana, TTC-M5AB (+ biala pasta silikonowa) 55 stopni
w czasie normalnej pracy i 62 przy maksymalnym obciazeniu.

Wykonalem pewien test: komputer byl "zimny" po 10-godzinnym spoczynku.
Nastepnie wlaczylem komputer i tak szybko jak to bylo mozliwe
( dokladnie 17 sekund, mierzone stoperem) odczytalem temperature
w biosie. Na starcie bios pokazywal: temp. procesora 42 stopnie,
temperatura w obudowie 22 stopnie. Nastepnie obserwowalem wskazania
temperatury procesora , rosla ona o okolo 1 stopien na minute do 48
stopni,
potem o 1 stopien co 2 do 3 minuty, az do 55 stopni.
Test ten jest powtazalny.

Mysle, ze czyjnik procesora wskazuje o 10-15 stopni za duzo, a pewnie
intencja Solteka bylo przyblizone pokazanie temperatury struktury
krzemowej,
ktora jest mniej wiecej o tyle wyzsza niz temperatura spodu procesora.

Pozdrawiam,
Bogdan