Soltek 75KAV - zeznania |

Autor: Michał Młynarczyk (michal.usenet_at_gorilla.com.pl)
Data: Sun 28 Jan 2001 - 22:05:29 MET

Witam!

 Obiecałem, że się pochwalę jak uruchomię :)
 Pokusiłem się o skrobnięcie małego opisu. Dziś macie pierwszą część.
 Więcej, uda mi się uruchomić to co nie działa czyli:

  - W2k zwisa przy próbie usunięcia urządzeń z menadżera urządzeń
  - nie działa też modem, który działał z Abit BH6 (tzn. skoro
  wysłałem tego posta, to znaczy że dogrzebałem się do zworek na
  karcie i wyłączywszy PnP ustawiłem sam co trzeba)
  - DVD (tak, wiem to nie wina płyty (a może?), ale przy
  okazji padł mi napęd - dobrze, że na gwarancji)
  - regulacja mnożnika dip-switchami (jutro skoczę na BazarSzembeka
  (tm) w celu zakupienia lepszego ołówka)
  - FSB 133Mhz (co jest pochodną poprzedniego punku - procek niestety
  nie chce iść na 7x133=933Mhz).

  Hardware
  Płytka niczym szczególnym się nie wyróżnia - trzy złącza wiatraków
  (3 pin), dwa termometry (jeden pod procem, drugi na kablu).
  Standard. Fragment złącza AGP zmieniający je w złącze AGP PRO
  zalepiony, żeby nikt nie włożył w to starej karty.
  Wiatraczek (Coolermaster 6H51) udało się zamocować przy pomocy
  śrubokrętu - dookoła podstawki SA jest raczej sporo miejsca.
  Niestety złącza IDE są umieszczone dość nisko - czasami te 2-3cm
  mogą przesądzić o tym, czy wystarczy kabla. Do płyty można podłączyć
  dołączony gratis, umieszczony na śledziu drugi COM (ciekawe, dlaczego
  nie wyprowadzono tego złącza tradycyjnie?), port IR i następne dwa
  porty USB. Montaż nie sprawia problemów. 9/10 pkt.

  BIOS
  Ma ładną winietę pokazywaną przy starcie komputera - właściwie tyle
  dobrego można o nim napisać. Może jestem zboczony, ale nawet nie
  umywa się do tego z mojego stareńkiego /2 lata/ Abita. Nie można
  ustawić bezpośrednio FSB (ustawia się przez dodawanie megaherców do
  tego, co jest ustawione na płycie), wbrew temu co pisali na
  www.wgk.waw.pl/sklep z poziomu BIOSU _NIE DA SIĘ_ ustawić mnożnika.
  W BH6 wszystko było ładnie umieszczone na jednej karcie - FSB,
  mnożnik, napięcie, FSB-PCI - tutaj jest ledwie parę opcji na krzyż.
  Jest też taki wizzard dla tych, którzy chcieliby a się boją - Red
  Storm Overclocking Technology. Przy pomocy FSB udało mu się
  podkręcić mój procesor na 770Mhz (7x110). Ja wyciągnąłem z niego na
  razie 812 (7x116). Ogólnie wrażenia niezbyt pozytywne. 4/10pkt.

  Software
  Do płyty dostajemy gratis:
  - Norton: Antivirus 2001, WinFax (nie wiem, która wersja), Ghost (j.w.)
  - Virtual Drive 6
  - płytkę z kolekcją sterowników do płyt Solteka (na Via, SIS i
  Intelu)
  Cały ten soft ma jedną wadę - można go kupić w sklepie albo ściągnąć
  za darmo z netu i wykorzystywać do współpracy z /prawie/ każdą płytą
  na rynku. Nie ma niestety tego, czego najbardziej oczekiwałem - programu do
  sterowania pracą płyty (parametry procka, regulacja prędkości
  wiatraków etc.) z poziomu okienek. 7/10pkt.

  Tyle na razie.
  Nie jestem specjalnie zadowolony z tego zakupu. Ale cóż, nie zawsze
  trafia się w 10 :(.

  A i jeszcze jedno odnośnie sklepu www.wgk.waw.pl - mam dwie uwagi:
  - niedokładne lub błędne informacje na stronie (vide zmiana mnożnika
  spod BIOSu)
  - chłopaki zaklejają stickerem L1 - nie widziałem, żeby ktoś tak
  robił na giełdzie

--
+ -==- Michał Młynarczyk -===- michal_at_gorilla.com.pl -==- +