Re: Pytanie o prad :)

Autor: Stefan Zemla (coulomb_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 27 Jan 2001 - 23:26:32 MET

>Mam do Was takie skromniutkie pytanko :
>ile komputer pobiera pradu gdy komputer chodzi non stop 24 h ?
>pytam Was o to poniewaz prowadze ftpa i nieraz musze zostawiac kompa na noc
>i rodzice sie na mnie dra bo mowia ze sam se bede placil 10 baniek za prad

Nie myslcie, ze jka zasilacz ma 250 W to tyle pobiera z gnizadka - tyle daje
na zewnatrz. Jak zmierzylem sobie prad pobierany przez filtr (do ktorego
podlaczylem kompa i manipulowalem wl/wyl niektore urz) to to wyszlo tak
(dane w mA) :

zasilacz od drukarki 26
drukarka 31
drukarka (w czasie drukowania) 80
głośniki 59,5

KOMPUTER
komputer + głośniki 440

wpływ procesora +-10mA

Tak wiec komputer pobiera z sieci jakies 0,5 A, co daje cos ponad 100W