Re: Cel 300A@450 - HELPPPPPP

Autor: Detonus (detonus_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 26 Jan 2001 - 14:37:05 MET

Guru Wojciech Giersz w poscie <Pine.LNX.3.96.1010126102527.23575A-
100000_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>,
chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl naskrobal...
> W takim razie wszyscy chrzania glupoty. Z C300A na 450 chodzi jakies 3/4,
> jak ktos uwaza, ze wszystkie, to niech to powie Jackowi Fiokowi :)
Pocieszyles mnie ;)

> Sprobuj tak: wez Unreala (jedynke), odpal go w mozliwie wysokiej
> rozdzielczosci w renderingu software'owym i zostaw na demku z zamkiem.
> Jesli pochodzi Ci np. cala noc, to procesor jest stabilny i problem lezy
> gdzie indziej. Rune ew. tez by mogl byc, ale nie wiem, czy jest w nim
> jakies zapetlone demo. I w _software_!.
Oki doki jak dorwe Unreala to poprobuje.

> Sprawdz organoleptycznie, czy nie jest goracy (nie powinien byc, trzeba
> sie niezle postarac, zeby ten model zagrzac). Przy 450MHz tyl procesora
> powinien byc niewiele cieplejszy od otoczenia. Jesli procesor jest
> cieplejszy niz jego radiator, zostaje rozebrac ustrojstwo i poprawic
> chlodzenie -- zeszlifowac radiator, pociagnac silikonem itp. Ale na duzo
> bym tutaj nie liczyl -- te procesory na 450 i bez chlodzenia czasem chodza
> ;)
No nie jest za bardzo goracy. Poprobuje z pasta.

> Nie. Takie masz egzemplarze procesorow. Sprobuj po kolei: wylacz na probe
> cache L2, jesli sie nagle dzieki temu ustabilni, to masz powod
> niestabilnosci. Zostaje wtedy poproboc ustawien Cache Latency. Po drugie
> sprawdz parametr SEL#100/66 -- jesli masz na Low, daj na High i na odwrot.
Co ja z tym biosem juz nie robilem ;) Sprawdze jeszcze ten cache L2 jak
mowisz.

[ciach]

> Sprawdz jw. i powiedz, czy cos pomoglo -- a ja w miedzyczasie odkurze
> swoja BH6 i przypomne sobie, co jeszcze mozna byloby wyprobowac. I nie
> sluchaj baranow, ktorzy Ci mowia, ze kazdy C300A idzie na 450, bo to
> brednie. Aczkolwiek akurat w BH6 i BF6 te oporne czasami daje sie
> przekonac do poprawnej pracy.

Teraz pomiew cos ciekawego. Zerwalem takie zlotko z radiatora, bo tak mi
doradzono. Dalem 450 i teraz mam zwisy. Tzn. na poczatku w 3dMarku 2k
wyjechalo mi dwa razy do wina, potem sie zawiesil 3dMArk, a potem to juz
sam Win. Takze nie wiem czy to byl dobry pomysl :(

--