Re: Efekt dobrego monitora!!!

Autor: falcontm_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 25 Jan 2001 - 13:13:19 MET

> Czesc
> Mam LG 795 FT Plus i  pracuje na 800x600 czyli mam odswierzany obraz z 144,1
> na sekunde.
> Od kiedy zakupilem w.w. monitor to nie moge ogladac telegazety na zadnym
> 50Hz telewizorze (nawet przy bardzo obnizonym kontrascie) - obraz mi
> strasznie mruga.
> Czy macie podobne spostrzerzenia ?
> Robert Kosacki

Za duzo siedzisz przy kompie :-)), bo przyzwyczailes zwrok do tych 144 Hz i juz
nawet nie musisz patrzec na TV pod katem zeby zauwazyc te nedzne 50 Hz.
Migota jak cholera, ale to zdrowy objaw ze tak widzisz. Mam to samo...
A tak przy okazji 144 Hz to 72 obrazy na sekunde czyli 72 FPS, bo odswiezanie
pionowe zawsze dzieli sie przez 2 a to dlatego ze te 144 to ilosc polobrazow
czyli najpierw odswieza linie parzyste, potem nieparzyste ( a moze odwrotnie..
:-))Przy 50 Hz masz 50 polobrazow czyli 25 klatek na sekunde.Jak masz dobra
karte graficzna typu GeForce przydaloby sie wylaczyc VSYNC wtedy wyciagniesz
wiecej niz 72 FPS w grach 3D.
BRGDS ...Falcon