Moj sprzet - prosze o porady

Autor: Jacek (jacek_at_bibltor.torun.pl)
Data: Mon 22 Jan 2001 - 07:37:29 MET

Witam !

Mam kilka pytan dotyczacych mojego sprzetu.
Mam C566, 128 RAM, plyta glowna na BX'ie, TNT2 M64.

Robilem testy na 3D Marku 2000 Wypadly nastepujaco.
640x480x16 - 2551
800x600x16 - 2147
640x480x32 - 2005
800x600x32 - 1410
Testy te zostaly przeprowadzone na detonatorach 6.34. Video Ram Cacheable i
Video Bios Cacheable mialem w biosie wlaczone.
Natomiast jak wylaczylem Video Ram Cacheable testy wypadlu nastepujaco:
640x480x16 - 2610
800x600x16 - 2201
640x480x32 - 2071
800x600x32 - 1480
Pytanie pierwsze. Czy jesli testy wypadly lepiej przy wylaczonym cache ramu
to mam tak zostawic ?

W Biosie w sekcji CPU Setting mam nastepujace opcje:

1. Autodetect DMINN/PCI Clk - Enabled
2. Spread Spectrum - Disabled, dostepne opcje to: +_ 0,5%, +_ 0,25
3. CPU Host/PCI Clk - 66/33 Mhz, tak mam w tej chwili ustawione. Dostepne
opcje to: 75/37 Mhz, 83/41 Mhz.

Pytanie drugie. Czy moge bez obawy zmienc na 83/41 Mhz ? Czy przypadkiem
Live! ktorego mam w kompie nie zacznie wariowac jesli szyna PCI zacznie byc
taktowana 41 Mhz ?

Pytanie trzecie. Jak sprawdzic szybkosc taktowania TNT2 ?

Pytaie czwarte. Dlaczego Powerstrip w typie pamieci karty graficznej
pokazuje 16 MB jesli na karcie jest 32 MB ?

Pytanie piate (ostatnie). Co to jest Spread Sprectrum w Biosie ?

Bardzo prosze o porady co moge zrobic aby przyspieszyc kompa. Z gory
zaznaczam ze wymiana sprzetu jak na razie nie wchodzi w rachube.

Z gory dzieki za wszelkie uwagi i porady
Jacek