Re: HDD IBM 7.2k obr ATA100 + ASUS P2b UDMA33 = transfer 15MB/s?

Autor: Pawel Rejczak (trader_at_interia.pl)
Data: Sun 21 Jan 2001 - 23:23:30 MET

"Picio" <picior_at_alpha.net.pl> wrote in message

> [...]
> odpowiednio:
> - random access time = 14,7ms (wiadomo - wolniejszy dysk);
> - read burst speed = 30,3mbps (czyli chyba mega a nie mili [jak podaje
> hdtach] bitów/s,
> co po podzieleniu przez 8 [no bo Ty napisałeś MB/s] daje 3,7875 MB/s);
> - average read speed = 10874,6 kps czyli 1359,325 MB/s.
> Sprecyzuj czy przeliczałeś jednostki, które podaje hdtach na MB/s czy
tylko
> przepisałeś wartości zmieniając miana.
> Wnioski - jeżeli są - wyciągnij sam. Ja się nie podejmuję.

Przy mojej konfiguracji powinno byc
random access time ok. 8,5ms,
read burst speed cos ok. 30MB/s (max. mozliwosc magistrali UDMA33) tak jak u
Ciebie,
average read speed tez ok. 30MB/s - max mozliwosc magistrali (bo dysk ma
transfer nawet do 37MB/s

Co zrobilem :-)

Uaktualnilem bios plyty gl. z 1011 do 1012 (najnowszy),
doinstalowalem nowe sterowniki intela (jest taki update "intelinf" z ftp
asusa),

Niestety to tez nic to nie dalo :-( transfer pozostaje ten sam.

Mysle, ze przyczyna moze byc najprawdopodobniej niewydolnosc kontrolera na
plycie gl. (ma ok. 2 lata) spowodowana np. jakas awaria

Czy istnieje jakis program - benchmark pozwalajacy sprawdzic przepustowosc
kontrolera IDE?

> Pozdrawiam
>
> --
> Piotr <Picio> Szpunar