Re: Pytanie o prad :)

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sat 20 Jan 2001 - 11:33:35 MET

Bojo wrote:

> Czesc
> Mam do Was takie skromniutkie pytanko :
> ile komputer pobiera pradu gdy komputer chodzi non stop 24 h ?

Ile razy można na to pytanie odpowiadać? Przejrzeć archiwum grupy nie
łaska?

> pytam Was o to poniewaz prowadze ftpa i nieraz musze zostawiac kompa na noc
> i rodzice sie na mnie dra bo mowia ze sam se bede placil 10 baniek za prad

Jak masz serwer ftp na komputerze, to możesz wyłączyć monitor i wtedy
zużycie prądu będzie jakieś 50-70 W. Powiedzmy średnio 60 W. Pomnóż to
sobie przez ilość godzin, podziel przez 1000, pomnóż przez coś około 30
gr/kWh i masz koszt prądu zużytego przez komputer w tym czasie. Jak
używasz jeszcze monitora, to masz dodatkowo co najmniej drugie tyle albo i
więcej (zależy od przekatnej ekranu, częstotliwości odświeżania i modelu),
no i zużycie prądu przez komputer rośnie wraz ze zwrostem obciążenia
procesora i używaniem dodatkowych urządzeń (wypalanie płyt chociażby).

A innym ,,mundrym'' polecającym zmierzenie poboru prądu amperomierzem
przypominam, że do tego celu musi być użyty multimetr TrueRMS, i jak ktoś
jest lamer w elektronice, to najpierw niech sobie weźmie książkę do
elektrotechniki ewentualnie popatrzy na stare posty w archiwum grupy,
kiedy było to uzasadniane, a potem daje bardziej sensowne rady.

> Porsze o male porownanie np kompa do pralki lub do telewizora ....
> Za odpowiedz bede niezmiernie wdzieczny
> Jezeli post jest ntg to bardzo Was przepraszam ale nie wiedzialem na jaka
> grupe napisac ten post :)

Post jest TG, ale mogłeś sobie przejrzeć archiwum grupy.

Pzdr,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)