Re: drukarka Xerox P8e

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 18 Jan 2001 - 16:47:57 MET

On Tue, 16 Jan 2001, ZOMO wrote:

>+ mam w robocie drukarke laserowa jw.
>+ uzywana jest w 100% do drukowania dokumentow
>+ (textu) ale ostatnio sprobowalem wydrukowac na niej
>+ pliki rastrowe, no i qpa...obrazki wielkosci ok.2000x3000
>+ pixeli drukuje na raty, tz. na 1 kartce gorne 1/3,
>+ na 2 kartce srodkowe 1/3 etc....
>+ pierwszy raz widze zeby drukarka tak swirowala ...
>+ co moze byc przyczyna ??

 Za mało pamięci.
 Do środka da się włożyć oficjalnie SIMMa (1 szt. do 32MB)
EDO, ale osobiście mam wetknięty FPM i działa; UWAGA:
SIMM musi być "jednostronnie płaski", tj. nie tylko wszystkie
kostki RAM po jednej stronie, ale również kondensatorki
itp. małe śmieci muszą zachować ponad 5 mm odstępu od złącza
lub być po tej samej stronie co RAM: po prostu SIMM jest wkładany
pod kątem jakichś 20 stopni -:> i "nie wejdzie" jak coś jest
po drugiej stronie.

>+ (zapewnie cena "najnizsza w swojej klasie".....:-((

 Hm... Po części będzie to zasługa drivera -;>, on ma
jeszcze inne wady (np. brak możliwości deklarowania
"jakoby pustego marginesu").
 Proponuję sprawdzić inny tryb drukowania: w zakładkach są
do wyboru "linear", "graphics" czy jakoś tak...

>+ PS - jako ze to drukarka sluzbowa do drukowania
>+ dokumentow, nie bardzo moze prosic o pomoc
>+ informatykow albo ludzi z servisu - obrazki drukuje
>+ bez ich wiedzy..

 To stwórz sobie pod Wordem (tylko nie pamiętam, czy z Office
95 czy 97...) papier w kratkę - dosłownie, weź "narzędzie rusynkowe"
i namaluj co 1..2 cm (ew. co 5 mm, ale...) linie pionowe
i poziome (CUT&PASTE działa, bo się zamęczysz).
 Nie wiem jak Word takie "coś" drukuje[1], ale na standardowym
RAM (4MB) skutecznie "wysiada" -:) i możesz poprosić serwis
o pomoc; w szczególności już wiesz że dołożenie RAM pomaga -:>
 A za drukowanie "bezwiedne" należy ci się nagana :], firmę
oskubujesz... !

 Gotfryd
[1] tj. nie wiem, jak przekształca obraz - bo nie jest w stanie
 zmieścić w RAM drukarki !

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.