Ktory monitor 19' najlepszy?

Autor: Piotr Podsiadły (piquadrat_at_interia.pl)
Data: Tue 16 Jan 2001 - 23:24:40 MET

Takie pytania pojawiaja sie na grupie nader czesto
lecz ja juz mam gotowe typy i bardzo prosze o Wasze
opinie. Sa to: Elsa Ecomo 530, IIyama Vision Master
Pro 450, Mitsubishi Diamondtron 900u.
1.Wiele slyszalem o monitorach Elsy ale niestety
  wspominaja o nich tylko w Polsce i Niemczech. Nie
  znalazlem zadnej recenzji na zadnym z Zachodnich sajtow.
  "idealny obraz, geometria, kolory" to cytat z
  www.monitory.pl ale ile w tym prawdy i czy przypadkiem
  nie byla to cecha egzemplarza? Czym rozni sie model
  530 (dostepny w Polsce) od 531 (tylko taki widnieje na
  stronie elsy)?
  Czy ma regulacje mory oraz rogow ekranu, nigdzie nie
  moge tego znalezc?
2.Dosc kontrowersyjna ta IIyama. Niektorzy chwala pod
  niebiosa, inni pluja na serwis i "normy" producenta. Ma
  moj znajomy. Geometria wrecz idealna lecz ostrosc obrazu
  (monitor podpiety do G450) pozostawia wiele do zyczenia.
3.W zasadzie nie wiem duzo o 900u. Jak wypada na tle powyzszych?
  Slyszalem narzekania na nie najlepsza geometrie.

Monitor sluzyc bedzie do CAD, grafiki plaskiej oraz prac
wymagajacych generalnie roz. 1280x1024 i 1600x1200. Zalezy
mi na jak najlepszej geometrii oraz zbieznosci kolorow. Wlasnie
niedoskonalosci tych dwoch cech szczegolnie mnie draznia.
Niezmiernie zalezy mi na opiniach ludzi, ktorzy widzieli
wiecej niz jeden egzemlarz.
Dziekuje jednak za wszelkie glosy

Pozdrawiam
P.P.Podsiadly