Re: ATA-100

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Sat 13 Jan 2001 - 21:48:34 MET

On 13 Jan 2001 18:18:57 GMT, jp_at_ulgo.koti.com.pl (Jacek Popławski)
wrote:

> Co to dokładnie jest ATA-100? Czy te dyski wymagają jakiejś specjalnej
> płyty głównej, czy pójdą z każdą?

ATA/100 to specyfikacja interfejsu przesyłania danych pomiędzy płytą i
dyskiem. Teoretyczna prędkość transmisji to 100MB/s.
To właściwie jest nazwa potoczna, bo specyfikacja interfejsu to ATA5
zaś samym przesyłaniem zajmuje się odpowiedni tryb UDMA (też już chyba
5).
Jeśli przylamerzyłem, to mnie poprawcie.
Jak masz taki dysk, to przydałby się do pełni szczęścia kontroler,
który mógłby to wykorzystać, ale powinno chodzić na standardowym
ATA/33. Jednak to tylko teoria i zdarzają się takie pary dysk (100) -
płyta (33), które niechętnie współpracują.

--
Pozdrawiam
  Bartek