Re: Fujitsu 40GB i BIOS...

Autor: Robson (rpbyc__at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 13 Jan 2001 - 17:18:02 MET

Dnia 13 Jan 2001 10:02:59 GMT, Michal Frackowiak
<mfrack_at_tor.phys.uni.torun.pl> napisał/a:

>Zastanawia mnie jednak, dlaczego to nie dziala, jak powinno! Przeciez mam
>obsluge LBA!

Sprawdź na stronie producenta Twojej płyty, czy ta wersja BIOS'u,
którą masz, rzeczywiście obsługuje dyski pow. 8.4 GB - ja ostatnio
uaktualniałem BIOS do wersji, do której jedynym komentarzem było
"Large disks support" i stwierdziłem, że w SETUP' ie nic się nie
zmieniło (oprócz tego że przy bootowaniu pokazuje nowszą wersję
BIOS'u): dalej mogę sobie wybrać LBA, LARGE, NORMAL i AUTO.

Podobno LBA to nie zawsze LBA - są takie implementacje, które tak
naprawdę są jakimś tam trick'iem, a nie czystym LBA - tak czytałem w
którymś z HOWTO Linuxa... chyba Large-Disk-HOWTO, czy coś takiego.
Pozdrowienia,
Robson