Re: Nie wlaczanie sie komputera po awarii zasilania

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 12 Jan 2001 - 08:26:36 MET

Hi,

Krzysiek wrote:

> nie jestem zbyt obryty z elektronika wiec moge sie mylic
> ale kondesator w jaki sposob mialby zalatwic sprawe
> wlacznik w atx dziala na takiej zasadzie ze zwiera styki na zworce
> power
> jakby dac kondesator to on by calczas zwieral stytki

Zdecydowanie nie. Kondensator najpierw byłby zwarciem, ładując się
i przy okazji włączając komputer. Po chwili naładowałby się na full
i stałby się prawie idealnym rozwarciem (nie licząc prądów upływu,
które jednak tu nie będą chyba na nic wpływać). W tym momencie jest
tak jakby zwolniony przycisk. Po padzie zasilania kondensator
rozładuje się przez oporność układu załączania płyty (co najwyżej
kilka sekund to potrwa, wszystko zależy od pojemności kondensatora),
po ponownym włączeniu prądu znów będzie zwarciem i znów uruchomi
komputer...

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |