Re: Abit Kt7 pod Durona dzieja sie cuda!?

Autor: P_at_W3L
Data: Thu 11 Jan 2001 - 21:50:50 MET

"grabiec dariusz" <grabiec_at_katowice.cc> napisał(a):

Aby wykluczyć problemy hardware'owe to:
1. Jeśli masz możliwość to wsadź na chwilę inną grafikę.
2. Wyjmij dziękówkę.
3. Aby wykluczyć problem z pamięciami też wypadało by podmienić je na
inne.
4. Sprawdź chłodzenie procesora.

Jeśli to nic nie pomoże to:

0. Jeśli kręcisz tego Durona to ustaw go na Default.
1. Wyzeruj BIOS zworką na płycie. Jakieś 2 minuty.
2. Taktowanie pamięci niech zostanie na HOST CLK, CAS 3, PNP OS
ustawiasz na YES
3. Nic nie zmieniaj w biosie, conajwyżej możesz powyłączać niepotrzebne
urządzenia typu: USB, COM2, Power Managent.
4. Instalujesz Windows (w moim przypadku WIN 95 OSR2)
5. Instalujesz VIA4IN1 dołączone do płyty.
    - instalujesz wszysto, tylko grafikę w "standard mode"
6. Instalujesz driver'y do grafiki, muzyki
7. Instalujesz DX7.0PL
..

>System jest niestabilny pojawiaja sie wyjatki krytyczne np przy odpaleniu
>drukarki. Czasami ekran sie nie odswieza.
>W czasie gry w Comandosa ekran potrafi np zgasnac w trakcie gry (gra nie
>posiada przecież zaawansowanej grafiki 3D).

Moim zdaniem to pamięci.

>Jest tez efekt dodatkowy : co kilka sekund mruga dioda nagrywarki (TEAC 54W)
>a nie powinna tak mi sie wydaje.

To normalne.
Wyłącz auto-powiadamianie o włożeniu płyty.

>Wczesniej mialem okazje miec do dyspozycji drugi procesor, inne pamieci ,
>wymianialem tez dysk, wkladalem karte grafiki Riva TNT, za kazdym razem to
>samo.

Napisałem żę pożesz spróbować z innymi podzespołami.
Piszesz że podmieniłeś.
Tak jak napisałem: zresetuj BIOS i nic nie przestawiaj.
Wystarczy zmienić jedną opcję, a system będzie już niestabilny.

>Pozostaje wiec chyba plyta, ale tego nie jestem pewny jezeli ktos mial
>podobny problem i wie jak go rozwiazac to bede naprawde wdzieczny. Na dzien
>dzisiejszy pozostaje tylko reklamowac plyte.

Poza tym nie napisałeś czy twój Abit to tez z RAID'em czy bez.

Jeśli nic nie pomoże, i nie masz znajomego znającego się na rzeczy który
by ci to wszystko poustawiał to możesz reklamować płytę.

--
Pozdrawiam.
P_at_W3Ł + Duron600_at_1000