Re: CD problem

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 11:51:52 MET

Cześć,

juza2_at_poczta.onet.pl wrote:

> Witam grupowiczow!
>
> Mam problem z CD-romem. Sytuacja jest nastepujaca:
> komputer jest wyposazony w CD-rom; jednak w katalogu Moj komputer nie ma CD-
> romu; pozostale dyski sa widoczne (A-3,5cala,B-stary 5,25cala i C-twardy);
> CD-rom jest podlaczony nastepujaco: z plyty glownej wychodzi tasma do CDka i
> dalej lecji do HD, CD ma ustawione zworki na slave(probowalem roznych ustawien
> i master i Cable select).
> Co zrobic zeby ten stary hebel ruszyl z miejsca?

1. Zobacz, czy dysk twardy jest prawidłowo zazworkowany (czasem jest inne
zworkowanie gdy twardy jest jako master i na tej samej taśmie wisi sobie
jakiś slave, a inne, gdy jest jako jedyny na taśmie),
2. Sprawdź, czy taśma jest podłączona w dobrą stronę,
3. Sprawdź ustawienia w BIOSie,
4. Czy masz możliwość podłączenia CDROMu na drugim kanale IDE? Może
spróbuj go podłączyć tak, by był jako jedyny na taśmie (chociaż dla
testów) - pamiętaj o prawidłowym zezworkowaniu go i sprawdzeniu, czy w
BIOSie się prawidłowo ustawił.
5. Jak nic nie zadziała, zapytaj się dalej na grupie poświęconej Twojemu
systemowi operacyjnemu (bo tu nie raczyłeś się pochwalić, co na Twoim
komputerze chodzi ;-) ).

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)