Re: wyciszenie kompa

Autor: MaczekG (maczekg_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 09 Jan 2001 - 15:22:49 MET

> kup wentylator do zasilacza na lozyskach prawdopodobnie srednica 8 cm
ikoszt
> okolo 28 wentyl na tulejce i 70 na lozyskach ten polecam cichy i wydajny
!!

Wsrod wentylatorów nie ma regul, ze jak taki ma lozyska to pracuje znacznie
ciszej. Ja preferuje podzial na wentylatory ciche i wentylatory wydajne. Tam
gdzie musi byc cicho nie da sie zrobic bardzo wydajnie i na odwrot. Lozyska
kulkowe to absolutne minimum, taki wiatrak bedzie Ci pracowal bezawaryjnie
i "bezstukowo" znacznie dluzej niz slizg. . Jezeli nie chcesz wkladac zbyt
wielkich pieniedzy w wentylator, przesmaruj ten stary, odpusc mu na 7 lub 5
V zasilanie, a jak chcesz sie pobawic to zrób sobie prosty regulator
temperatury, moge podeslac Ci schemaciki.
Pozdrawiam
maczek