Re: DOS a HDD 30GB

Autor: trsr / B0r_at_ (B0r_at_)
Data: Mon 08 Jan 2001 - 17:33:17 MET

>FAT32 nie ma tu nic do rzeczy. Przy takim podziale jak napisałem Primary
>fat16 w extended loginczne fat 16
>oraz fat 32 DOS widzi c: (fat 16 primary) oraz d: (fat 16)
>oczywiscie nie widzi e: (bo to FAT 32)
>Na 32 GB dysku w ogóle nie widzi dysku d:

Niekoniecznie - ale posrednio. W win95OSR2 i nowszych wprowadzono nowy kod
partcji rozszerzonej
(jak w starszych DOS-ach byl kod 05h, tak w nowszych sa bodajze 0eh i 0fh,
ktorych starszy fdisk, jak i sam dos nie lapia...) Sprawdz to jakimkolwiek
diskeditem, lub tez programikiem z mojej strony (www.bora-group.prv.pl ,
dzial stuff, pozycja wirtualny....)... Jesli po wejsciu do "podejrzanego"
dysku na liscie partycji po glownej pojawia sie pozycja VFAT, to oznacza, ze
jest w tym problem...

A inna sprawa to sama kwestia dostepu do dysku (nie wiem, czy ten system
wspieral rozszerzenie LBA BIOS....)

Pozdrawiam