Re: Dlaczego komputer sam sie wlacza ?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 06 Jan 2001 - 21:33:57 MET

On Fri, 5 Jan 2001 23:51:46 +0100, "VLX" <vlx_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Witam.
>

>Mam w pracy komputer, zdaje sie, ze na plycie ECS, ktory co jakis czas sam
>sie uruchamia. Czasem nastepuje to pare minut po wylaczeniu, innym razem po
>kilku godzinach. Slyszalem, ze przez wyladowanie elektrostatyczne (dotykajac
>plyte podczas montazu), mozna uszkodzic uklad kontrolujacy wylacznik plyty.
>Zamiast 0 lub 5 V pojawia sie wtedy napiecie ok. 2,5 V i co jakis czas
>przekroczony zostaje prog decyzyjny. Jednak wtedy komp by sie sam wylaczal
>podczas pracy... Ma ktos jakies pomysly ???

Sprawdz wszystkie opcje wlaczania maszyny - czy np. nie wlacza sie po
podaniu zasilania (wyjmij i wloz ponownie wtyczke do gniazdka). Moze
to jakies wahania napiecia w sieci zasilajacej? Moze cos przerywa w
zasilaczu i uklad na plycie interpretuje to jako zanik i pojawienie
sie napiecia zasilajacego? Wowczas systarczyloby zmienic odpowiednia
opcje w setupie biosu. Moze byc rowniez wlaczona opcja uruchamiania
modemem, karta sieciowa, niektore plyty maja budzik - trzeba to
wszystko spokojnie wyeliminowac. Jesli zadna z takich opcji nie jest
aktywna - to faktycznie mozesz miec problem z uszkdzeniem sprzetowym.

-
Darek