DVD ROM LG5x32 - POMOCY !!!

Autor: demoman_at_box43.gnet.pl
Data: Fri 05 Jan 2001 - 08:04:41 MET

Witam !

Kilka dni temu wysiadł mi mój DVDrom :-(

Pochodził 1.5 roku i wysiadł :-(

Zacząłęm szukac przyczyna i znalazłem , winowajcą jest silnik.

Silnik nie potrafi się czasami rozpędzić (to znaczy chodzi o sam początek
startu). Wystarczy jednak mu pomóc palcem (na samym początku aby tylko zaczął
się obaracać) i jest już wszystko ok.

No może nie wszystko.

Płyty CD odczytuje , także płyty DVD jakie posiadam też.
Płyty które posiadam są jednowarstwowe (Microscosmos wydany przez PCWorld) i
JohnyMnemonic. Te filmy działają u mnie ok (chyba nie , nie oglądałem filmy do
końca).

Wczoraj pozyczyłęm sobie film z wypożyczalni (Afera Thomasa Crowna) i niestety
mój odtwarzacz DVD nie poradził sobie z tą płytą. Chwilę pomielił i nie uznał
wogóle tej płyty (nawet nie wykrył jej jako płyte DVD)

Teraz nie wiem . Przed awarią czytnik czytał mi wszystkie płyty z wypożyczalni
a teraz już sam nie wiem. Objaw jest dziwny.

Jesli byłby w 100% uszkodzony to chyba nie powinien odczytać płyty DVD żadnej
wogóle ?
 Prawda ?

Czy płyty dwuwartswowe są dla czytnika DVD w jakis inny sposób wykrywane ?

Czy znacie jakieś firmy w Toruniu które są w stanie naprawić czytnik DVD.
Niestety na kupno nowego mnie nie stać :-(

Co sądzicie ?

Niestety straciłem zaufanie do firmy LG. Jak może silnik wysiadać po 1.5 roku
użytkowania. Wstyd :-(

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///