Re: Problemik ze stronka w sieci i jej rozdzielczoscia [NTG] ?

Autor: + Paweł (xaulos_at_kki.net.xl.x=p)
Data: Thu 04 Jan 2001 - 21:02:34 MET

"Mr.Slonio" wrote:

> Czolem Grupowicze !!!
> Mam taki maly problemik w zwiazku z moja przyszla stronka;
> Moja stronka robiona jest w rozdzielczosc 1024x768 co zrobic aby ta
> sama stronka bez robienia dwoch osobnych wersji czyli 1024x768 i
> 800x600 miescila sie na rozdzielczosci 1024x768 i 800x600 w takich
> samych proporcjach;

1. NTG

2. Używać HTML 3.2 bez bajerów i udziwnień.

   Jednym z założeń HTML było oderwanie się od takich spraw jak
rozdzielczość ekranu,
   nazwy czcionek itd. i stworzenie języka w którym zapisane strony są
do poprawnego
   odczytania na czymkolwiek, z dziewięciocalowym monitorem Hercules
włącznie.

   Popsuto to szybko, ale da się do tego wrócić.

   Czyli nie planować strony na sztywno elementami graficznymi, a tym
mniej tabelami z określoną wielkością
   komórek, ale robić ją tekstem, z podawaniem względnych, a nie
bezwzględnych wielkości czcionek.

3. Jeżeli koniecznie jednak chcesz być pałer juzer i robić kilerłebsajts
łif tonzovgrafiks to niestety
   będziesz się musiał napocić :))

+ Paweł