Re: Zasilanie dysku twardego...

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 31 Jan 2001 - 23:08:48 MET

"Martin Walter" <usrpwalt_at_kki.net.pl> wrote in message news:95a1a2$sno$1_at_news.tpi.pl...
> Tak jak nie publikuje się schematów PC'ta tak nieosiągalne są schematy
> elektroniki HDD. Najlepiej było by podmienić elektronikę ze
> sprawnego WD choćby na moment by ściągnąć dane.
>
> Jeśli zasilacz podał dosyć wysokie napięcie to mogło paść wszystko
> począwszy od elektrolitów na driverach napędzających silnik kończąc.
>
> Na ogół scalaki są w większości typowe i łatwo osiągnąć ich PDF'y
> w sieci. Pozwoli to na ewentualne zlokalizowanie uszkodzonej kości.
>
> Osobiście polecał bym Ci podmiankę elektroniki. Większość uszkodzeń
> w dyskach WD miała z mojego doświadczenia charakter mechaniczny
> [...]

Zlokalizowałem na witrynie Westerna Digitala całą serię dysków
w której ten który mnie interesuje (WDAC310100) jest największy.
Mój ma trzy talerze i 6 głowic. Pozostałe w tej serii to:
WDAC38400 - 8.4GB 3 talerze, 5 głowic
WDAC26400 - 6.4GB 2 talerze, 4 głowice
WDAC24300 - 4.3GB 2 talerz, 3 głowice
WDAC13200 - 3.2GB 1 talerz, 2 głowice
Czy mogę bezpiecznie przełożyć elektronikę z dowolnego z nich?
Czy może na elektronice jest zaszyty rozmiar dysku i ta
z małego nie pójdzie z dużym, mimo iż jest z tej samej "serii"?
Wtedy musiałbym zdobyć dokładnie ten model który mi się zepsuł :-(
Ale oczywiście najtaniej wyszłoby kupić najmniejszego, 3.2G :-)