Zasilanie dysku twardego...

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 31 Jan 2001 - 21:24:12 MET

Czy ktoś z Was natknął się może w sieci na jakieś poglądowe
schematy (może być nawet blokowe) elektroniki kontrolera IDE?
Chodzi mi o tą część, która stanowi elektroniczną część HDD.

Czy w ogóle jest gdzieś miejsce w sieci ze schamatami, choćby
tylko poglądowymi, urządzeń pecetowych (monitory SVGA, zasilacze).

Mam tu sobie na biurku upalony uszkodzonym zasilaczem w pececie
dysk twardy Westerna Digitala AC310100, który ma jakieś zwarcie
w obwodach zasilania, i zastanawiam się właśnie czy dałoby się
go jakoś naprawić w celu odzyskania z niego danych...
Przy okazji człowiek mógłby się czegoś nauczyć :-)
Ciężko mi znaleźć gdzieś drugi identyczny, aby przełożyć dobrą
elektornikę i w ten sposób odzyskać dane, więc może uda mi się
coś wykombinować w tej uszkodzonej...

Czy to +5V albo +12V leci prosto na drivery silników i układy
logiczne czy jest jakoś wstępnie obrabiane dodatkowo? Jak to jest?

p.s.
Przy okazji - nie był to śrubokręt "torx" T10 tylko mniejszy, T8 :-)