Re: Co zamast Silver Orba?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 04 Jan 2001 - 17:00:27 MET

Hi,

Tomga wrote:

> [...]
> w takiej konfiguracji dziala gorzej niz zwykly wentylatorek za 15 zl. Szukam
> wiec jakiegos innego wentylatora, rownie wydajnego jak ORB, lecz musial by
> miec troszke inne gabatyty, moze byc wysoki bo nad prockiem nie mam
> nic(obudowa Big Tower ze zdjetymi blachami) lecz musi byc szczuplejszy.

Wysoki być nie może, bo wysokość wcale nie wpływa pozytywnie na wydajność
radiatora. Kształt i wysokość Orbów jest ich podstawowym słabym punktem,
bo wyglądają cudownie, ale efektywne wcale nie są aż tak, jak mogłyby być.
Polecam poszukać może nie wielkiego i wysokiego radiatora, ale z jak
największą powierzchnią wymiany ciepła -- albo mnóstwo cieniutkich blaszek,
albo mniej, ale nadal sporo żeber z pofałdowanymi ścianami. Tego typu
radiatory sprawują się fatalnie przy chłodzeniu pasywnym, ale przy nawet
mało wydajnym wiatraczku są rewelacyjne.

Ostatnio znajomy przyniósł do mnie komputer z Duronem 750 chłodzonym
malutkim radiatorem (rozmiar Socketu, może ze 2 cm czy 3 cm wysokości)
i powolnym wiatrakiem, a jednak temperatura procesora nigdy nie przekro-
czyła 40 stopni niezależnie od obciążenia. Po wymianie wiatraka na coś
lepszego pewnie taki radiatorek sprawowałby się lepiej niż niejeden Orb...

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |